Va spune ceva urmatorul numar? 3,184 miliarde. Nu, sigur ca nu. Multi dintre dumneavoastra aveti legatura cu acest numar fara macar sa stiti. Potrivit statisticilor CIA, este numarul angajatilor din intreaga lume.
Daca acest numar vi se pare urias, atunci aflati ca 80 la suta dintre angajatii din intreaga lume sufera de stres la locul de munca, scrie Balance in me.
Studiile recente arata ca stresul de la locul de munca poate deveni la fel de daunator ca si tutunul. Trebuie sa stiti ca orice job implica momente mai putin placute si ca stresul poate avea efecte grave asupra sanatatii: migrene, anemii, dereglari hormonale...si multe altele.
Conteaza sa inveti sa ii faci fata. Daca va simtiti tot timpul presat din cauza jobului si aveti impresia ca faceti prea multe lucruri, intr-un timp foarte scurt, exista solutii pentru a face fata cu brio indatoririlor de fiecare zi.
Daca simtiti ca nu va mai puteti concentra la lucru, luati o pauza, de zece minute, iar daca va simtiti fara putere de ceva timp, luati-va o mini-vacanta, relaxati-va si, eventual, faceti un drum la medic pentru o serie de analize. Importanta este respectarea programului de odihna, pentru ca lipsa somnului este printre pricipalii factori care provoaca stresul.
10 idei care ajuta
1. "Nu lasa jobul sa-ti conduca viata", spun expertii. Respectati deadline-urile, faceti loc in agenda evenimentelor speciale la care vreti sa mergeti (care sunt cu adevarat importante).
2. Nu sariti peste masa de pranz. Incercati sa nu va mai ganditi la cate mai aveti de facut si treceti la masa. O supa, o pizza vegetala sau un iaurt cu fructe sigur va vor da energia necesara pentru continuarea proiectului in lucru.
3. Nu uitati: "Pauzele mici si dese, cheia marilor succese". Cateva minute sa va relaxati sunt mereu binevenite, asa ca rasfoiti o revista, cititi bancuri pe net, intrati pe un forum sau stati de vorba cu prietenii.
4. Inlocuiti pauza de pranz cu o plimbare in parc, la gradina botanica sau mergeti intr-un mall si cumparati ceva care va face placere.
5. Personalizati-va biroul cu fotografii si vederi din ultima vacanta alaturi de persoanele dragi.
6. Invatati sa spuneti "Nu". Va luati de lucru si acasa? Ganditi-va si la viata personala, incercati sa va detasati si sa nu va neglijati viata de familie. Momentele frumoase petrecute alaturi de cei dragi sunt importante.
7. Cereti ajutor. Chiar daca va descurcati singur mereu, nu strica sa cereti, din cand in cand, ajutorul colegilor mai putin ocupati. Si ca sa nu aveti probleme, cel mai bine ar fi sa va faceti un program cu tot ce aveti de facut si pana cand.
8. Munciti "cu cap", nu "din greu". Daca, de obicei, lucrati mai multe ore decat colegii, probabil ca nu ati ales cea mai buna metoda de lucru. Sarcinile fara intrerupere sunt cel mai important factor de stres. Apoi, incercati sa plecati in fiecare zi de la birou la o anumita ora.
9. Programul pentru a doua zi trebuie pregatit si respectat. Incercati sa terminati ce aveti de facut in ziua respectiva cu 30 de minute inainte de a iesi pe usa. Folositi timpul ramas pentru a face ordine pe birou si pentru a va stabili programul pentru a doua zi.
10. Nu va chinuiti sa atingeti perfectiunea. "La un moment dat, vei fi nevoit sa inchei un proiect, chiar daca nu a iesit exact cum ti-ai dorit", spun expertii. Atata timp cat sunteti sigur ca ati investit timp si energie maxima in realizarea lui, acceptati ca nu puteti fi intotdeauna cel mai bun.